Marketing tips

Hier vind je diverse WordPress-, SEO- & ondernermers-tips die zijn verwerkt in korte handleidingen, stappen of andere vormen om je op weg te helpen met je (online) business.

Follow
Bore out – hoe ik het kreeg en hoe ik het voorkom

Bore out – hoe ik het kreeg en hoe ik het voorkom

"Wil je nog eventjes de verkoopcijfers aflezen en ophangen met een nieuwe VN cover?" "Wil je op de website van Hollands Diep dat plaatje verwisselen en deze tekst erbij zetten?" "Wil je de teksten aanpassen op de pagina voor de agenda verkoop van Opzij?" Het...

Beginnen met SEO

Beginnen met SEO

Stel je voor. Je hebt een volle website, er staat veel verschillende en waardevolle content op. Je geeft tips die mensen willen weten of biedt diensten aan die uniek zijn in jouw omgeving. Maar toch wordt je website niet zo goed bezocht. Beginnen met SEO kan dan een...

Waarom SEO kennis een must is voor PR-bureau’s

Waarom SEO kennis een must is voor PR-bureau’s

Een PR bureau zou heel veel baat hebben bij het hebben van de kennis van SEO. Om te weten waarom dit belangrijk is moeten we natuurlijk eerst wel weten wat een pr bureau is en doet. Bij welke van hun taken is het vooral belangrijk om iets te weten over SEO. Wat is een...

Instagram events promotie

Instagram events promotie

Help jouw event beter vindbaar te maken door middel van Insta. Instagram is een groeiend medium. Je kan behalve leuke foto’s posten deze social media ook gebruiken ter promotie van jouw event. Zo kan je met Instagram je volgers informeren over en betrekken bij het...

Squarespace SEO

Squarespace SEO

Squarespace is een handige website om een eigen website mee te ontwerpen, maar wanneer je zelf wilt uitzoeken hoe je een Squarespace website het beste kunt optimaliseren voor SEO kom je vaak hele lange blogposts tegen waar je amper doorheen kunt komen. Squarespace SEO...

Manifesteer een succesvolle blogpost

Manifesteer een succesvolle blogpost

Hoe manifesteer je dat je blogpost een succes wordt? Dat doe je door eerst te bepalen wat je exact bedoeld met succes. Bereikt het jouw ideale klant en die gaat contact met je opnemen? Wordt het een blogpost die viral gaat en duizenden bezoekers per maand trekt? Dit...

Google sterren bij zoekresultaten

Google sterren bij zoekresultaten

Als je goede reviews hebt wil je die ook graag laten zien. Maar Google laat dit helaas niet standaard zien als iemand op Google naar jou zoekt. In deze blogpost leg ik uit hoe je in Google sterren krijgt en waarom dat zo goed is.Wat zijn Google sterren? Google sterren...

Keywordplanner gebruiken / gebruiker toevoegen

Keywordplanner gebruiken / gebruiker toevoegen

Wil je de Adwords keywordplanner gebruiken maar je gebruikt zelf geen Adwords? Dan is het mogelijk om een vriend(in) te vragen om gebruik te maken van zijn/haar keywordplanner. Je voegt je dan alleen toe als gebruiker met een email maar verder niet. De vriend moet wel...

Blog websites: welke kun je het beste gebruiken

Blog websites: welke kun je het beste gebruiken

Wil je een blog starten en ben je benieuwd welke blog websites mogelijkheden er zijn? In de afgelopen 10 jaar als website developer en SEO specialist ben ik meerdere blog websites tegengekomen.  Zo weet ik welke blog website systemen / CMS-en handig en goed zijn om te...

Marketing voor kappers: lokaal goed vindbaar worden

Marketing voor kappers: lokaal goed vindbaar worden

Als je bijvoorbeeld een kapper bent in Amsterdam dan wil je natuurlijk goed gevonden worden. In de Inspiration Thursday van afgelopen donderdag deel ik hoe je als kapper goed vindbaar kan worden door middel van marketing voor kappers. De concurrentie is namelijk groot...

LinkedIn post inplannen

LinkedIn post inplannen

Voor online content is het handig om meerdere posts achter de hand te hebben en deze in te plannen met hiervoor ontworpen tools.  Je LinkedIn post inplannen kan met deze handige gratis tool >> Postfity. Deze website is makkelijk in gebruik en heeft daarnaast nog...

Wat zijn micro influencers?

Wat zijn micro influencers?

Micro Influencers zijn influencers die 5.000 tot 50.000 volgers hebben. Bedrijven kiezen steeds vaker voor deze influencers omdat ze vaak meer interactie met hun volgers hebben dan macro influencers. Daarnaast zijn ze vaak enthousiaster om samen te werken met een...