Heb je wel eens een moment waarop je denkt dat je op een tweesprong staat? Dat die ene business decision heel veel uit kan maken? Ga je illustreren of copywriten? Ga je een online cursus maken of een zakelijk event neerzetten.

Wel of niet dat boek gaan schrijven?

Een van mijn opdrachtgevers, Irene,ย  stelde mij voor onze kickoff sessie de vraag of ze zou gaan voor een hoeden designopleiding of voor een soort masterclass voor gevorderden. Nu help ik met SEO ook vaak wel om keuzes te maken doordat blijkt dat men heel erg op zoek is naar het een of naar het andere. Dat was in dit geval ook niet zo.

Daarom heb ik eventjes mijn spiritguides ‘The Micheals’ (hoor je ze al zingen?) gevraagd om deze beslissing te maken. Toen ik Irene vertelde dat de ‘Hoeden design opleiding’ door mijn spirits werd aangewezen als beste keuze, heeft ze geen moment meer getwijfeld. Ze geeft sowieso al jaren les tijdens haar leuke hoeden workshops.

Enkele andere tips om business decisions te maken:

  1. Doe een human design reading zodat je รผberhaupt weet hoe jij beslissingen het beste kunt maken. Kun je daarbij bijvoorbeeld beter op je ‘gut’ vertrouwen of op je emoties?
    Ik blijk beslissingen het beste op mijn emoties te kunnen maken. En emoties hebben een bepaalde ‘wave lengte’. Dus je moet deze hele wave of cyclus van high naar low doorgaan om te weten of je het moet doen of niet. Slaap er nog eens een nachtje over klopt bij mij dus helemaal.
  2. Neem je voor om 1 week te doen alsof je de beslissing al hebt genomen. Hoe voel je je die week? Als je het anderen verteld, wat zeggen zij? Hoe voel je je daarbij?ย 
    Op deze manier heb ik zelf onder andere mijn keuze om de focus te leggen op therapeuten en coaches gemaakt.
  3. Check hoeveel er gezocht wordt op keywords als het gaat om het lanceren van een nieuw product of service.ย 
  4. Check hoeveel concurrentie er al is in Google als het gaat om een nieuw product of service. (Leer tip 3 en 4 in de online SEO cursus).
  5. Trek een kaartje uit een kaartendek, zoals de Innercompass cards. Je kunt deze trekken terwijl je aan de beslissing denkt. Is de kaart voor jou hieromtrent negatief of positief.ย 

Op deze manier moet het zeker lukken om een gefundeerde beslissing te maken op data en op gevoel!

 

 

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. ๐ŸŽฏ Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieรซn, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche & expertise die bij hen past.