Start je zoekmachine optimalisatie altijd met een keyword-analyse.

Bij een keyword analyse kijk je naar:

  1. Welke woorden gebruik ik veel op mijn website?
  2. Welke woorden wordt veel op gezocht die betrekking hebben op mijn onderwerp?
  3. Op welke woorden word ik nu gevonden?
  4. Hoe weet ik wat relevante keywords zijn voor mijn website?

In deze blog behandel ik alleen punt 1:

Welke woorden gebruik ik veel op mijn website?

Het gebruik van woorden op je website wordt ook wel keyword-density genoemd. Nu is het erg fijn dat je niet zelf hoeft te gaan bekijken welke woorden je veel gebruikt, maar dat een online programma-tje dit voor je kan doen.

Dit is dan dus de grootste tip: Keyword density tool

Je vult hier je URL in (zie plaatje hieronder)

keyword density

 

Vul daarna een woord in waarvan je eigenlijk vind dat deze vaak voor zou moeten komen op je website.

Als laatste nog even de Captcha.

Vaak hapert het tooltje en moet je je informatie 2x invullen. Schrik hier niet van terug.

 

 

 

 

 

 

 

keyword gebruik tool

Wat je dan krijgt is een uitgebreid rapport over je keyword gebruik. Let wel, dit is een geautomatiseerd rapport dus kijk altijd of het wel klopt. Wellicht is er inmiddels iets veranderd.

 

In dit rapport zie je bijvoorbeeld dat boeken niet het woord is dat www.bol.com het meest gebruikt. Ze gebruiken het meest hun eigen naam.

Mijn advies zou zijn om je meer te richten op je producten dan je naam wanneer je naam al in je webadres voorkomt. Wellicht heeft bol.com hier heel andere redenen voor.

 

 

 

Volgende week weer een nieuwe tip: Welke woorden wordt veel op gezocht?