Iedereen die wel eens een bedrijf opzoekt op zijn telefoon heeft dit vast al wel eens meegemaakt. Je bent druk opzoek naar een telefoonnummer en wanneer je deze hebt gevonden, moet je hem cijfer voor cijfer invoeren voordat je op bellen kan klikken. Heel onhandig. Het toevoegen van een telefoonlink kan dit oplossen.
Waarom een link naar een telefoonnummer?
Als je bedrijven zoekt via Google staat er vaak al een klikbare telefoonlink. Superhandig. Je hoeft maar één keer te klikken en je pleegt meteen een telefoontje naar het bijbehorende bedrijf. Er is voor degene die opzoek is naar bijvoorbeeld een product of dienst, geen kans om naar de volgende te gaan. Ze hebben je immers al gevonden en kunnen direct contact met jou opnemen.
Maar wanneer je op de website van een bedrijf stuit is een gelinkt nummer echter niet altijd het geval. Vaak staat er wel een telefoonnummer vermeld, maar is dit nummer geen linkje. Oftewel niet klikbaar. Dit kan in sommige gevallen best frustrerend zijn. Het nummer moet nu eerst gekopieerd of overgetypt worden voordat je verder kan.
Hoe voeg je deze telefoonlink toe?
Om op jouw website een klikbare link te krijgen moet het nummer toegevoegd worden in de HTML-code van je website. Dit ziet er moeilijker uit dan dat het daadwerkelijk is. Je moet alleen even weten welke code je toe moet voegen zodat ook jou klanten direct kunnen bellen.
<a Href=”tel:telefoonnummer”> is de code die hiervoor gaat zorgen. “Href=tel:” is het eerste deel van deze code en creëert een telefoonlink. Daarna volgt je telefoonnummer.
Na dit stukje code komt het visuele deel van de link, dit is wat de mensen te zien krijgen die je site bezoeken. Dit kan je telefoonnummer zijn, maar bijvoorbeeld ook “bel nu”. Hieronder staat een foto met een voorbeeld, dit is hoe deze code er voor Minimalist Marketing uitziet. Je ziet links de HTML-code en rechts hoe het eruit ziet op de website.
Hi, ik ben Marjet,
Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.
Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.
Start met de Connecting Content Succes formule zodat je weet hoe je dit kunt doen.