Vindbaarheid Engelse webshop verbeteren

Hoe doe je dat?

In de Nederlandse taal worden tegenwoordig steeds meer Engelse woorden gebruikt. Dit heeft zeker ook voor het zoekgedrag en SEO een consequentie. Het is erg belangrijk om te achterhalen of jouw doelgroep zoekt in het Engels of in het Nederlands. Lees hier hoe je de vindbaarheid van een Engelse webshop verbeterd.

Voor producten zoekt men meestal toch nog wel in het Nederlands, om zo ook een Nederlandse aanbieder te vinden en zo minder verzendkosten te hoeven betalen.

Veel producten hebben desondanks wel vaak Engelse benamingen. Daarnaast staat een Engels woord vaak leuker op je website dan zijn Nederlandse vertaling. Als voorbeeld neem ik even de pagina van de leuke webshop soak-store.com.

Je ziet hier een mooi assortiment aan luxe geurkaarsen. De pagina-titel is echter Candles.

taal-seo-webshop-tip

En ook de producten zelf hebben als titeltjes Engelse teksten in de webshop.

Als we dan even bekijken of er op [Candles] of [Kaarsen] meer wordt gezocht in de Adwords Keywordplanner zien we het volgende (! Candles wordt door de Google Keywordplanner tot ‘Candle’ verkleind).

seo_webshop_taal_tip_keywordresearch_kaars

Dat is dus wel een groot verschil. Er wordt meer op kaarsen dan op Candle(s) gezocht. Echter is de competition op Candle [low]. Daardoor is dit toch best interessant voor de vindbaarheid bij een Engelse webshop.

Maar om nog gerichter SEO te gebruiken zou ik nog iets meer concurrentie af willen schudden door je te richten op [geurkaarsen] ofwel [scented candles].

Echter zie je hier dat deze twee evenveel competition / concurrentie hebben dus dan zou ik voor [geurkaarsen] kiezen.
Je krijgt mensen die niet op zoek zijn naar gewone tafelkaarsen maar specifiek naar geurkaarsen dus zijn deze zoekers al veel meer geneigd om je product te kopen.

Dan zou kun je vervolgens voor de vindbaarheid je Engelse webshop-pagina met [candles] omschrijven naar [geurkaarsen].

seo_voorbeeld_taal_geurkaarsen2

Hierboven zie je een snelle aanpassing van de pagina zodat deze beter gaat scoren in de zoekresultaten op [geurkaarsen].

 

SEO verbeteringen voor taalgebruik – Engels of Nederlands:

  • In de titel geurkaarsen gebruiken
  • In de titeltjes van de producten geurkaars gebruiken (enkelvoudsvormen en meervoudsvormen gebruiken is goed zelfs de titel candle af en toe behouden is ok). Zorg voor afwisseling.
  • Een stukje tekst toevoegen (liefst bovenaan de pagina) waarin kort wordt uitgelegd wat zo geweldig is aan deze geurkaarsen.
  • Je url aanpassen naar /geurkaarsen. Pas wel op dat je dan een 301-re-direct aanmaakt.

 

 

Conclusie vindbaarheid Engelse webshop

Het hangt van de producten af of je voor bijvoorbeeld de Nederlandse of de Engelse variant moet gaan in je optimalisatie. Doe een keyword onderzoek via de Google Adwords Keywordplanner aangezien soms toch meer op Engelse woorden gezocht wordt of dat er minder concurrentie is en toch nog veel zoekers, dus eventueel interessant om je op te richten.

 

webshop taal engels of nederlands seo

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. 🎯 Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieën, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche die bij hen past.