Deze vraag komt vaak naar boven als ik mensen help met hun Instagram: Wanneer posten?. Je kunt dit doen door middel van een app maar daarnaast moet je je ook in je doelgroep verplaatsen. Want je wilt niet altijd door iedereen gezien worden, maar wanneer denk je dat jouw doelgroep kijkt?
Stap 1: wanneer posten voor jouw doelgroep
Bedenk wanneer jouw doelgroep op Instagram zit. Ben je zelf je doelgroep, ga dan na wanneer je zelf vooral op Instagram zit.
En wat nog belangrijker is. Wanneer ben je echt actief erbij en lees je wat er staat en ben je meer geneigd om door te klikken of iets te kopen of mensen te volgen?
Heb je Google Analytics op je website? Dan zie je vaak wel wanneer de meeste mensen jouw website bezoeken. Bij mij is dit vooral door de weeks omdat ik heel erg een business to business dienst verkoop. In het weekend heb je minder zin om over werk na te denken. Het geeft je zelfs stress als het in je feed voorbij komt. Dus zorg ervoor dat je voor jouw doelgroep op de juiste momenten post.
Denk bijvoorbeeld aan lunchtijd, koffietijd, commute-tijd of Netflix tijd. Ga nu even 2 of 3 weken testen.
Stap 2: Zet de app UNUM op je telefoon
Hiermee kun je exact zien op jouw Instagram wanneer posten voor jouw volgers het beste is. Hoe je dit doet?
Zie hieronder in enkele stappen waar je dit kunt vinden in de UNUM app en hoe het eruit ziet.
Stap 3: blijf experimenteren met wanneer posten op Instagram
Maar let op!: Het is dus belangrijk om te blijven bedenken dat men dus ook vaker zal liken wanneer jij post. Dus als je altijd op hetzelfde moment blijft posten, dan weet je ook niet hoe het op andere momenten zal zijn. Blijf dus experimenteren met wanneer posten op Instagram.