Deze vraag komt vaak naar boven als ik mensen help met hun Instagram: Hoe laat posten op Instagram?. Je kunt dit doen door middel van een app maar daarnaast moet je je ook in je doelgroep verplaatsen. Want je wilt niet altijd door iedereen gezien worden, maar wanneer denk je dat jouw doelgroep kijkt?

Stap 1:Β  Hoe laat posten voor jouw doelgroep

Bedenk hoe laat (op welk tijdstip) jouw doelgroep op Instagram zit. Ben je zelf je doelgroep, ga dan na wanneer je zelf vooral op Instagram zit.

En wat nog belangrijker is. Wanneer ben je echt actief erbij en lees je wat er staat en ben je meer geneigd om door te klikken of iets te kopen of mensen te volgen?

Heb je Google Analytics op je website? Dan kun je ook zien hoe laat de meeste mensen jouw website bezoeken. Bij mij is dit vooral gedurende werkuren omdat ik heel erg een business to business dienst verkoop. In het weekend heb je minder zin om over werk na te denken. Het geeft je zelfs stress als het in je feed voorbij komt. Dus zorg ervoor dat je voor jouw doelgroep weet hoe laat posten op Instagram.

Denk bijvoorbeeld aan lunchtijd, koffietijd, commute-tijd of Netflix tijd. Ga nu even 2 of 3 weken testen.

Stap 2: Gebruik de UNUM app

Hiermee kun je exact zien op jouw Instagram wanneer posten voor jouw volgers het beste is. Hoe je dit doet?
Zie hieronder in enkele stappen waar je dit kunt vinden in de UNUM app en hoe het eruit ziet.

hoe laat posten instagram

Stap 3: blijf experimenteren met hoe laat posten op Instagram

Maar let op!: Het is dus belangrijk om te blijven bedenken dat men dus ook vaker zal liken op de tijden dat jij post. Dus als je altijd op hetzelfde moment blijft posten, dan weet je ook niet hoe het op andere tijden zal zijn. Blijf dus experimenteren met hoe laat posten op Instagram.

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. 🎯 Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieën, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche & expertise die bij hen past.