Het is inmiddels alweer een paar jaar geleden dat Instagram uitkwam met de Story functie. Dit gaf gebruikers de mogelijk om voor vierentwintig uur een foto aan hun verhaal toe te voegen, deze zou na die vierentwintig uur weer verdwijnen. Tot Instagram kwam met een nieuwe functie: Highlight toevoegen.
Instagram Highlight
Gelukkig kwam Instagram met een oplossing voor deze verdwijnende foto’s: Highlights. Of in de Nederlandse versie van de app: Hoogtepunten. In een highlight kan je meerdere Stories bij elkaar zetten in een zelf te bedenken categorie. Denk aan een vakantie of je favoriete huisdier.
Maar ook voor bedrijven is dit een handige functie om te gebruiken. Zo kunnen modelabels hun nieuwe collecties toevoegen in een highlight en muzieklabels alle nieuwe releases. Om maar een paar voorbeelden te geven. Als bedrijf kan je Highlights goed inzetten voor de promotie van jouw product of dienst. Niet alleen handig voor de consument, maar ook voor jou als bedrijf.
Hoe voeg je deze toe?
Maar hoe voeg je deze Highlights of Hoogtepunten nou toe aan jou Instagramprofiel? We leggen het uit in een aantal simpele stappen. Om te beginnen moeten de afbeeldingen die je in jouw Highlight wil zetten ooit in je verhaal hebben gestaan, het maakt niet uit hoe lang dit geleden is. De Highlights en het toevoegen ervan staan op jouw profiel. Hier beginnen we dus.
Hi, ik ben Marjet,
Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. 🎯 Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieën, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche & expertise die bij hen past.