Welk business idee gaat vliegen?

Ik stond zo’n 12 jaar geleden op een netwerkborrel. Nou ja staan, ik moest me wel goed vasthouden want de borrel was op een salonboot die over ‘t IJ voer. Ik keek om me heen en zag veel snelle mannen en wat oudere dames in pak.

Ik nipte nog maar eens van mijn witte wijn. Mmm… niet echt de borrel die ik me had voorgesteld. Ik knikte nog maar eens al luisterend naar de verhalen die de mannen in pak aan het vertellen waren.  Deze borrel, niet echt ‘my kind of people’ merkte ik. Helaas kon ik er niet vandoor, want we zaten op een boot. Waarom stond ik hier ook alweer vroeg ik mezelf af. Waarom doe ik mezelf dit aan. Tja… ik had mezelf tot doel gesteld om elke maand minimaal 2 netwerkborrels bij te wonen.  

business idee succes-beste

Nadat ik het wijntje achter de kiezen had zag ik een vrouw die meer op ‘my kind of person’ leek. Een creatieve sprankelende vrouw. We raakten aan de praat. Joanna was product designer en had de brievenbussen ontworpen van PostNL.

Joanna werd een business buddy en we gingen af en toe koffie drinken. Laatst stond ik nog op haar nieuwste product lancering bij Fashion for good. Dit soort van ondernemen en netwerken vind ik fantastisch.

Toch was het netwerken na 1,5 jaar ondernemen niet meer noodzakelijk voor mijn omzet. Ik had namelijk een systeem ontdekt, om te weten of een business idee potentie had. Natuurlijk vraag ik ook mijn business buddy’s wel wat ze vinden van een nieuwe idee maar het haalbaarheidsonderzoek kan ik alleen af.

Nu kan ik de dingen doorzetten die makkelijk succesvol zijn en afscheid nemen van dingen waar ik teveel aan moet trekken.

Ik heb er nou eenmaal een hekel aan als ik teveel moet trekken aan dingen. Ik vind het fijn als er een natuurlijke behoefte is, aan wat ik aanbied.

Volg de gratis masterclass over hoe ik dit heb opgezet en hoe ik weet of iets kans van slagen heeft.

Wil je dus weten of jouw nieuwe business idee kans van slagen heeft en kan gaan vliegen?

Als expert op het gebied van business ideeën heb ik zelf ervaren hoe het is om te worstelen met de keuze en uitwerking van een idee. In mijn masterclass deel ik mijn persoonlijke inzichten en strategieën om de business ideeën te identificeren die de grootste kans van slagen hebben. 

Het kiezen en uitwerken van een business idee kan ontmoedigend zijn, maar het is belangrijk om de eerste stappen te zetten. Door de haalbaarheid van een idee te onderzoeken en jezelf eraan te committeren, vergroot je de kans op succes. Met de juiste begeleiding en strategieën kun je je business ideeën omzetten in daadwerkelijke resultaten. Waar wacht je nog op? Neem de eerste stap en maak je dromen waar!

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jij verdient het om op een simpele manier je marketing te doen. Dat begint allemaal bij iets wat al van nature goed werkt. Vanuit jouw unieke kracht, opdrachten of cliënten krijgen. Daar werken we aan tijdens de SEO cursus. Op 21 maart is de volgende live SEO cursus in Amsterdam.

This will close in 20 seconds