Inmiddels heeft iedereen wel eens gehoord van Google Analytics of Universal Analytics. Vooral als jij je met de online wereld bezighoudt kan je er niet omheen. Google Analytics houdt namelijk de bezoekersaantallen bij voor jouw website. Een essentiële tool.

 

Universal Analytics versus Classic Analytics

Google kwam in het jaar 2005 al uit met Google Analytics. Het bijhouden van bezoekers en meten van conversie kon beginnen. Je hebt vandaag de dag twee verschillende soorten van Analytics. De klassieke Google Analytics en Universal Analytics. Google Analytics is begonnen met het bijhouden van het aantal bezoeken op jouw website. Dit surfen en Googelen gebeurde vijftien jaar geleden voornamelijk via de computer. Vandaag de dag gebeurt dit niet alleen meer via de computer, maar ook via tablets en telefoons. Google kwam met een nieuwe manier om dit allemaal nauwkeurig bij te houden: Universal Analytics.

 

Universal Analytics Google

Waarom Universal Analytics

UA is in staat om data te verzamelen over meerdere apparaten en platformen. Dit was niet geheel mogelijk met de klassieke vorm van GA. Google Analytics richtte  zich vooral op het aantal bezoekers. UA maakt hierin een groot verschil, Universal Analytics volgt de reis van de gebruiker een stuk nauwkeuriger.

Dit gebeurt niet alleen binnen een platform of apparaat maar cross mediaal. Al deze data wordt verzameld en gekoppeld aan de gebruiker. Zo krijg jij als website-eigenaar een heel duidelijke voorstelling van waar de gebruikers vandaan komen. Je kan zien welke media-uiting zorgen voor conversie en welke niet. Dit kan je inzetten in jouw voordeel. Je kan nu je sterke media, waarmee je veel bezoekers trekt nog sterker maken en je zwakkere punten verbeteren.

 

Meten is weten

Gebruik jij nog geen vorm Analytics om het verkeer op jouw website bij te houden? Wil jij weten hoe jij deze UA handmatig koppelt aan jouw WordPress website? Lees dan dit artikel, hierin leggen we het proces van het koppelen stap voor stap uit.

seo

Hi, ik ben Marjet,

Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.

Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.

Start met de Connecting Content Succes formule zodat je weet hoe je dit kunt doen.