Meervoudsvormen en synoniemen & SEO

Natuurlijk schrijven is een must voor je ranking in Google. Het is al vaker gezegd, belangrijke SEO-elementen verliezen hun waarde als ze ten koste gaan van de leesbaarheid van de tekst. Keywords zijn erg belangrijk op je pagina, maar om het natuurlijk te houden, is het slim om synoniemen en meervoud te gebruiken

Meervoudsvormen

De kwaliteit van je tekst is belangrijk voor Google. Want, leesbaarheid weegt zwaar mee in de ranking. Als je bijvoorbeeld je tekst vol met je keywords zet, dan help je niet persé je bezoeker. Dat is wel een vereiste voor een hoge ranking. Het is dan slim om je keyword soms anders te verpakken. Bijvoorbeeld door het keyword af en toe in meervoud te zetten of er een werkwoord van te maken. Google zal deze alsnog herkennen als zoekwoorden, dus het benadeeld je ranking niet. En omdat het de leesbaarheid van je tekst bevorderd zal je hoger in de zoekresultaten komen.

synoniemen-meervoudsvormen-seo-google-vindbaarheid-optimalisatie

Synoniemen

Het lijkt misschien niet verstandig; synoniemen van je keyword gebruiken. Maar dat blijkt het juist wel te zijn. Google herkent synoniemen van woorden. Dus in plaats van je zoekwoord te veel te gebruiken, is het beter om synoniemen te gebruiken. In deze blogs gebeurt het ook. In de blog over keywords bijvoorbeeld: naast ‘keyword’ wordt ook het woord ‘zoekwoord’ gebruikt. Dat is een synoniem. Google begrijpt dat. Niet alleen je keywords worden herkend maar de leesbaarheid is beter. Resultaat: een hogere ranking.

Probeer dus je tekst zo natuurlijk mogelijk te schrijven. Probeer het te vergelijken met wanneer je praat. Dan variëren je woorden ook. Houdt het natuurlijk en vloeiend zodat het prettig leest voor je bezoeker. 

Wil je SEO zelf doen maar geen idee waar je moet beginnen?

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. 🎯 Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieën, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche & expertise die bij hen past.