<
Hoe komt men via Google direct op de pagina waar jij al jouw werk met trots laat zien? Of hoe word jij vindbaar op Google met de pagina waar jij alle klanten laat zien die jij hebt geholpen in je afgelopen jaren.

Je portfolio is een pagina die door veel van je bezoekers wordt bezocht. Deze pagina geeft het vertrouwen dat je ook daadwerkelijk goed werk kunt leveren. Daarom wordt deze pagina door Google ook vaak erg gewaardeerd. Want.. jouw bezoekers kunnen deze pagina waarderen. Het is dus vrij makkelijk om deze pagina vindbaar op Google te maken door deze waardering. 

Waardering van jouw portfolio pagina

Wanneer Google jouw pagina kan waarderen, zal de pagina hoger in Google worden gezet. Mijn portfolio was voor mij mijn pagina met WordPress website voorbeelden. Ik had al jaren een portfolio pagina met al de websites die ik had gebouwd. Veel van mijn website bezoekers keken op die pagina. Ter inspiratie of als een vorm van vertrouwen of het hen aansprak welke stijl ik had of hoe ik websites maakte.

vindbaar op google portfolio

Na 3 jaar kwam ik op het idee om deze pagina niet ‘Portfolio’ te noemen maar ‘WordPress website voorbeelden’. Want… dat was wat er op stond én waar op werd gezocht door Google zoekers. Na een paar maanden had ik al enkele honderden bezoekers op deze pagina via Google. Ik hoefde geen social media meer in te zetten om klanten te krijgen. Het ging allemaal vanzelf.

Vindbaar op Google met je showcase in stappen

Daarom kun je makkelijk vindbaar op Google worden met je portfolio of je showcase pagina, als je deze op de juiste manier optimaliseert. Wat zijn de stappen die je moet nemen om deze pagina te verbeteren voor Google?

  1. Begin met een keyword onderzoek: Wat toon je op jouw pagina? Hoe zouden mensen kunnen zoeken als ze op zoek zijn naar de showcases of afgeronde projecten die jij laat zien. Zijn het voorbeelden van logo’s? Zijn het voorbeelden van communicatie strategie projecten?Welke woorden de juiste keywords zijn, leer je onder andere in de online training die ik geef. Dan krijg je ook toegang tot de Google keywordplanner. Meld je anders eerst aan voor de gratis training.
  2. Optimaliseer je pagina met deze keywords. Wat optimaliseren betekent? Dat je je pagina verbetert om vindbaar te worden op de keywords. Je zet de keywords op bepaalde plekken op je pagina zodat het natuurlijk overkomt maar ook je pagina vindbaarheid verbetert. Hoe je dat doet? Volg de gratis online cursus!
  3. Zorg dat de pagina nog steeds goed zichtbaar is in je menubalk. 
  4. Deel deze pagina af en toe eens op social media als je een nieuw project hebt. Deel dus niet het nieuwe project maar de overkoepelende projecten pagina zodat deze vindbaar op Google wordt.

Hieronder een video met nog meer voorbeelden voor jouw portfolio of jouw showcases/ projecten of klanten pagina.

Dat zijn de belangrijkste onderdelen om vindbaar op Google te worden met jouw portfolio pagina. Go and do the work. It will bring you miracles ( ha, ha, ik kom net uit New York, dus nog een beetje in de mood).