Heb je wel eens op sites gekeken waar boekrecensies op staan? Dan is het je vast wel eens opgevallen dat de titel en auteur vaak dikgedrukt of schuingedrukt staan. In bold of italic dus. Het gebruik van deze twee, geeft je woorden meer waarde en kan je vindbaarheid bevorderen.

Hoe gebruik je dik- en schuingedrukte teksten

Het is slim om hier en daar je keywords in bold of italic, dik- en schuingedrukt, in je tekst te zetten, zodat deze nóg belangrijker worden en Google ze nog meer zal waarderen. Maar, doe dit niet elke keer als je keyword in je tekst voorkomt. Speel er een beetje mee. Een belangrijk woord of belangrijke zin is heel slim om in bold of italic te zetten. Zorg er voor dat je het alleen af en toe met belangrijke elementen in je tekst toepast. Wanneer je je tekst vol zet met zinnen en woorden die vetgedrukt of schuingedrukt staan, verliezen zij juist hun meerwaarde, omdat Google niet meer kan onderscheiden wat nou belangrijk is en wat niet. Google let op de door jou als belangrijk aangewezen woorden en neemt dat mee in je ranking.

 

Waarom vindt Google het belangrijk dat je bold en italic woorden / zinsdelen gebruikt?

Bezoekers lezen geen lappen tekst maar willen snel scannen over je pagina. Daarom is het belangrijk dat snel duidelijk wordt waar je tekst over gaat en wat het belangrijkste is. Dat kan je dus heel makkelijk aangeven door die woorden en zinsdelen een ander uiterlijk te geven: bold of italic. Tijdens het scannen vallen die stukjes tekst op en weet je bezoeker of hij wat heeft aan je pagina.

schuingedrukt dikgedrukt seo

voorbeeld goed gebruik dik- en schuingedrukte teksten

 

Uit het stukje tekst hierboven uit een blogbericht van de Webshop Academy wordt door de vetgedrukte en schuingedrukte woorden snel duidelijk waar dit stukje tekst over gaat en kan je snel beslissen of je er wat aan hebt.

Het feit dat jij je bezoeker helpt op de pagina, een overzichtelijk, goed scanbare tekst neerzet én er op die manier voor zorgt dat je bezoeker wellicht langer op je pagina blijft zijn allemaal bijkomstigheden van italic en bold die je ranking beter maakt. Door toevallig keywords mee te nemen in deze italic of bold teksten, benadruk je die nogmaals waardoor Google ze beter waardeert. Je helpt dus niet alleen je bezoeker, maar je zorgt er ook voor dat je beter gerankt zal worden.

 

De afbeelding gebruikt voor deze blog is afkomstig van Pexels.com

 

Wil je SEO zelf doen maar geen idee waar je moet beginnen?

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jij verdient het om op een simpele manier je marketing te doen. Dat begint allemaal bij iets wat al van nature goed werkt. Vanuit jouw unieke kracht, opdrachten of cliënten krijgen. Daar werken we aan tijdens de SEO cursus. In april is de SEO cursus in Hilversum en in mei is de volgende live SEO cursus in Amsterdam.

This will close in 20 seconds