Reviews zorgen ervoor dat een potentiële klant meer vertrouwen krijgt in een product/dienst. Hierdoor zal iemand sneller geneigd zijn om je product te kopen. Reviews verzamelen is dus heel belangrijk en dit kan je op verschillende manieren doen.

Hoe verzamel je reviews?

De eerste manier om reviews te verzamelen is via je eigen website. De bezoeker of klant laat dan direct een review achter op je website. Het voordeel hiervan is dat er steeds nieuwe content op de website komt waardoor je uiteindelijk hoger in Google komt. Een nadeel hiervan is dat reviews op je eigen website minder betrouwbaar overkomen voor bezoekers.

Een van de beste manieren om reviews te verzamelen is via speciale beoordelingsplatforms. Het grootste voordeel van beoordelingsplatforms is dat deze onafhankelijk en betrouwbaar zijn. Deze reviews worden ook meegenomen in Google bij de zoekresultaten (snippets). Een aantal voorbeelden van deze  beoordelingsplatforms, zowel internationaal als nationaal, zijn:

 


Ook via Social Media kan je reviews verzamelen. Als iemand jouw Facebook pagina liked is dat al een positief aspect voor potentiële bezoekers en klanten. Facebook heeft ook een officiële review mogelijkheid, deze is heel eenvoudig in te vullen.

Een andere mogelijkheid om reviews te verzamelen is via Google. Met Google business (Google mijn bedrijf) kan je lokale bedrijfsreviews verzamelen. De reviews worden laten zien via Google zoeken. Een voorbeeld hiervan is een review van een restaurant of bedrijf die iemand ook ziet als je op Google Maps zoekt naar een restaurant of bedrijf. Hier zie je dan de reviews aan de hand van sterren.

Waarom is reviews verzamelen dus zo belangrijk?

De grootste voordelen van reviews verzamelen is dus dat de potentiële klant vertrouwen krijgt in jouw dienst of product en zo sneller overgaat tot een aankoop. Ook nemen sommige beoordelingssites de verzamelde reviews mee in de zoekresultaten van Google waardoor jouw bedrijf hoger staat in de zoekresultaten. De kans is dus groter dat klanten actie zullen ondernemen op jouw website.

 

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. 🎯 Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieën, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche & expertise die bij hen past.