linkedin afmeting image 2018 formaat

De LinkedIn afbeelding afmetingen zijn vernieuwd in 2020 en for the best. Hier lees je de laatste update van de formaten. Alle formaten mogen JPG, GIF of PNG zijn. (JPG meestal voor normale foto’s en PNG of GIF voor logo’s)

LinkedIn afbeelding voor een persoonlijk profiel

  • Profielfoto: 400 x 400 px (met een minimum van 200 x 200) en maximaal 10mb file size
  • Background image (header): 1584 x 396 px

 

LinkedIn afbeelding voor een bedrijfsprofiel

  • Background: 1536 x 768 px (minimum 1192 x 220 px) en maximaal grootte van 4mb
  • Logo: 300 x 300 px met een maximaal grootte van 4 mb
  • Hero image: 1128 x 376 px met een maximaal grootte van 2mb
    • Een hero image is een banner bovenaan de pagina maar onder het logo. Deze ruimte kun je gebruiken als een promotie ruimte voor je bedrijf. Plaats hier bijvoorbeeld een aantrekkelijke foto met een korte tekst waarin de missie of het doel van je bedrijf vermeld wordt.
  • Business banner image: 646 x 220 px met een maximaal grootte van 2mb
  • Square logo: 60 x 60 px met maximaal grootte van 2 mb
    • Dit is een brand image die mensen zien wanneer ze naar je bedrijf zoeken op LinkedIn. Zorg ervoor dat deze afbeelding goed herkenbaar is voor je bedrijf. Zoals bijvoorbeeld het logo.

 

 

Voor een artikel / posts & feed foto

  • 552 x (H)

De (H) staat voor de hoogte die je zelf wilt kiezen maar maak de hoogtes van de afbeeldingen niet te hoog; Het is geen Pinterest. Gelukkig is LinkedIn een stuk beter geworden in het tonen van de foto’s op desktop en mobiel. Er wordt heel soms een stukje van de LinkedIn afbeeld afmeting zijkanten afgesneden, maar niet meer zoveel als voorheen.

———————

Hieronder hoe je zelf ook kunt zien dat de breedte van de LinkedIn afbeelding op desktop niet breder wordt dan 552px.

seo

Hi, ik ben Marjet,

Jouw gids in het vinden van een perfecte niche. Met mijn achtergrond als bedrijfskundige, marketingstrateeg, SEO- en niche-expert, zie ik moeiteloos waar jouw kansen liggen. 🎯 Ik zorg ervoor dat je niet aanmoddert met halfslachtige strategieën, maar recht op je doel afgaat. Al meer dan 500 mensen geholpen aan een niche & expertise die bij hen past.