Jarenlang heb ik maandelijks live een SEO groepscursus gegeven. Toen ik net begon vroeg ik daar 20 euro voor en uiteindelijk werd het rond de 100 euro. De cursus zat altijd vol! Of ik het nou voor10 deelnemers organiseerde of voor 30. Nou ja, meestal. Soms had ik gewoon een verkeerde maand of tijd van het jaar te pakken. Zoals tussen Sinterklaas en kerst nog een avondcursus plannen; dat werkt niet. Ik heb er echt ontzettend veel van geleerd en daarom deel ik enkele event marketing tips met jullie.

Hoe start je met je event marketing?

  • Begin altijd minimaal 6 weken van tevoren met het plannen van je eerste event;
  • Maak een contentkalender waarin je minimaal 2x per week van je laat horen;
  • Denk na of je wilt werken met acties, zoals early bird kortingen of een bring a friend actie;
  • Zorg dat je voor een duurzame marketing de event pagina ook SEO-proof hebt gemaakt en locaal SEO hebt toegepast.

De belangrijkste ingrediƫnten voor een goed werkend event marketing systeem zijn:

  • Een social medium waar je al wat volgers hebt. Het hoeven echt geen 10.000 volgers te zijn, zolang ze maar actief zijn en behoefte hebben aan wat je aanbiedt;
  • Een nieuwsbrief met een fijn aantal actieve openers.

 

event marketing tips

 

Wat is nog meer belangrijk?

Een event zet je niet 1-2-3 neer. Je kunt klein en online beginnen en als het aanslaat ga je bedenken hoe je het groter en in een live-groep kunt neerzetten. Zorg ervoor dat je er zelf ontzettend enthousiast over bent, dat straal je dan ook uit.
Je weet welke waarde je kunt bieden.
Bedenk alvast hoe blij iedereen is die op het event aanwezig zal zijn.
Voel die energie en ga daarmee je marketing doen. Dat is voelbaar.

Wil je meer event marketing tips of wil het uit handen geven?

Let us know, wij helpen je graag. Boek een gratis intake in voor onze event marketing.