โIk heb geen tijd om te bloggenโ is een veel voorkomende reden waarom je denkt aan bloggen uitbesteden.
De meeste van mijn Instagram volgers hebben namelijk genoeg ideeรซn.
Alleen het uitvoerenโฆ daar zit ergens een bottleneck. Dan maar het bloggen uitbesteden… of toch niet…
Enkele oplossingen om het bloggen uitbesteden in de ijskast te zetten:
1. Schrijf korte blogs. Het hoeven geen hoogdravende epistels te zijn. Als je mensen al een beetje in de goede richting kunt helpen met je blog, dan heb je al veel blije lezers. Zo las ik ooit in een blog waarom het klepje van mijn dikke darm naar de dunne niet goed openging. Mijn probleem werd weer een beetje helderder door die blog.
2. Blijf bij jezelf. Kijk niet teveel naar anderen. Bedenk hoe jij graag je content schrijft. Ik maak bijvoorbeeld graag technische dingen wat simpeler met DIY / How to-artikelen. Maar als jij nieuwe projecten hebt afgerond kun je ook die delen als nieuwe content. ๐๐ฆ๐ต ๐จ๐ข๐ข๐ต ๐ฆ๐ณ ๐ฐ๐ฎ ๐ฅ๐ข๐ต ๐ซ๐ฆ ๐ซ๐ฆ ๐ค๐ฐ๐ฏ๐ต๐ฆ๐ฏ๐ต ๐ท๐ฆ๐ณ๐ฏ๐ช๐ฆ๐ถ๐ธ๐ฅ, ๐ฏ๐ช๐ฆ๐ต ๐ฑ๐ฆ๐ณ๐ดรฉ ๐ฅ๐ข๐ต ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ฎ๐ฆ๐ฆ๐ด๐ต๐ฆ๐ณ๐ญ๐ช๐ซ๐ฌ ๐ฐ๐ง ๐ถ๐ฏ๐ช๐ฆ๐ฌ ๐ฎ๐ฐ๐ฆ๐ต ๐ป๐ช๐ซ๐ฏ.
3. Zorg voor het werken in een thema of in themaโs. Zo kader je de onderwerpen voor jezelf af. Dan heb je niet meer duizenden ideeen maar wellicht een stuk of 20. Dat is overzichtelijker en zo ga je sneller aan de slag.
Wil je meer weten over het werken in themaโs? Download mijn content strategie weggever.
Gedeeltelijk het bloggen uitbesteden
Wat je wel kunt doen is gedeeltelijk het bloggen uitbesteden. Ik werk veel samen met merken waarbij we alvast een goede voorbereiding voor het bloggen neerzetten. Zo hoef je alleen nog maar je eigen sausje over je blog te gieten en klaar is kees. รn niet onbelangrijk, hij is ook nog eens Google proof.
Hoe dat ‘gedeeltelijk bloggen uitbesteden’ in zijn werk gaat? Dat kunnen we altijd samen overleggen maar het kan bijvoorbeeld zo gaan:
- We bespreken samen een blogstrategie in thema’s.
- Jij vertelt binnen welk thema je aan welke content al hebt gedacht.
- Wij denken mee over welke van deze content de beste kansen heeft om goed te scoren in Google en op socials.
- We gaan op onderzoek uit voor de beste keyword-set voor je blog.
- We zetten een introductie en enkele kopjes neer.
- Jij vult eigenlijk alleen maar in met jouw ideeen en levert (stock)beeld aan.
- Wij zetten de blog voor je online, inclusief afbeeldingen en dat allemaal SEO (Google) proof.
Lijkt je dat wel wat?
Plan dan een kennismakingsgesprek.
Ik kijk ernaar uit om jouw blogstrategie neer te zetten.
Hi, ik ben Marjet,
Ik help je aan een wachtlijst aan ideale klanten voor je 1:1 sessies.
Maak je content zo sterk en persoonlijk dat mensen graag contact met je opnemen.
Start met de Connecting Content Succes formule zodat je weet hoe je dit kunt doen.