Het is goed om per pagina enkele keywords als belangrijkste te nemen. Je kunt deze daarna onder andere in de content gaan gebruiken. Let wel op dat je niet te vaak deze woorden terug laat komen. Maximaal 3% van de woorden mag een keyword voorkomen op de pagina in verhouding tot de overige woorden in de content.

Een handige tool om zoekwoord-ideeën te krijgen is: het hulpprogramma voor zoekwoorden van Adwords.

Google de woorden: [hulpprogramma zoekwoorden Adwords]

Dit programmatje ziet er zo uit:

hulpprogramma voor zoekwoordenIk heb hierbij gekeken naar het woord Workshop of cursus, waar wordt meer op gezocht?

Bovenaan wordt dan weergegeven dat er op Workshop wereldwijd meer wordt gezocht, maar lokaal (o.a. in Nederland) minder. Aan de hand van deze cijfers kun je gaan analyseren welke woorden je het beste kunt gaan gebruiken of wellicht wil je ze beide gaan gebruiken.

Naast dat je ziet waar meer op wordt gezocht, geeft dit programmatje ook nog zoekwoord-ideeën; woorden waarop wordt veel wordt gezocht maar waar je nog niet aan had gedacht.