Als je wil dat je site goed gevonden wordt, dan heb je pillar content nodig. Dat geldt voor blogs, webshops, etc. Leuk gezegd natuurlijk, maar wat is pillar content eigenlijk?
Wat is pillar content?
De pillar content op je website zijn verschillende blogpagina’s die bepaalde onderwerpen behandelen. Dit zijn niet zomaar onderwerpen, deze blogs moeten duidelijk maken waar je merk voor staat. Als jij een webshop hebt met producten voor huisdieren, is het daarnaast aan te raden om een blog te hebben om je vindbaarheid te vergroten. Op deze blog komt je pillar content. Dit zijn eigenlijk de belangrijkste vragen die je klanten kunnen hebben in blogvorm. Je legt hierin uit waar je voor staat, wat je verkoopt, waarom en wat jouw site uniek maakt. Eigenlijk beschrijf je dus aan klanten wat je doet en laat je zien dat je kennis hebt. Daarnaast helpt het ook zodat Google je site goed kan vinden.
Hoe gebruik je pillar content?
Als je eenmaal weet welke informatie over je bedrijf en wat je doet je wilt overbrengen, kan je daar je pillar content blogs over maken. Deze mogen best uitgebreid zijn, als je de tekst maar goed opbouwt en afwisselt met afbeeldingen. Bedenk voor deze content dus één hoofdthema dat je nodig vindt om uit te leggen. Daarna ga je op zoek naar gerelateerde onderwerpen waar je over wil schrijven. Link deze aan elkaar zodat bezoekers makkelijk door kunnen klikken.
Met alleen de pillar content ben je er nog niet. Alleen deze pagina’s zijn leuk, maar soms moet je nog verder ingaan op specifieke, gerelateerde onderwerpen. Daar schrijf je dan weer verder blogs over. De zogenaamde cluster blogs. Deze link je weer vanuit de originele pillar blog. Op deze manier bezorg je service aan je bezoeker en zorg je er voor dat deze ook langer op je pagina blijft.
Voorbeeld pillar content
Om nog even duidelijk te maken wat pillar blogs precies zijn, leg ik uit hoe dat zit bij mijn site. Deze blogs zijn dus antwoorden op de belangrijkste vragen die je bezoekers of klanten hebben. In mijn geval zijn dat de SEO tip blogs. Mensen zoeken vaak op hoe ze bepaalde SEO elementen moeten gebruiken in hun site. Op die vragen geef ik antwoord door middel van mijn SEO tips-blogs. Mensen komen op mijn site terecht omdat ik antwoord geef op de vragen die ze hebben. Vervolgens zien ze dat ik nog meer tips heb of nog meer services biedt en blijven ze wellicht op mijn site.
Volg ook het stappenplan voor pillar content om hoger in Google te komen
SEO uitbesteden?
Wil je op keywords die belangrijk zijn voor jouw services en producten? Maak een afspraak voor een gratis intake om te kijken of dit iets voor jou is.