Wil je graag dat jouw bedrijf de beste online mogelijkheden bereikt? Maar tegelijkertijd wil je je ook richten op de dagelijkse bedrijfsactiviteiten zonder dat het te veel wordt. De keus is of je geeft jezelf teveel werk of ga je je online marketing uitsteden? Wanneer kun je gaan uitbesteden en wat levert het je op?

Is je ambitie: expert worden in jouw vakgebied?..

..dan is je online marketing uitbesteden een goed idee. Bij een online marketing bureau zitten content experts die je kunnen adviseren hoe je expert kunt worden binnen jouw vakgebied. Zoals opvallen doordat je altijd bovenaan in Google staat met je artikelen of doordat je consistent op social media post en veel reacties en volgers krijgt.

Wanneer kun je online marketing uitbesteden?

Je kunt je online marketing gaan uitbesteden als je minimaal 500 euro per maand kunt uitbesteden. De meeste online marketing bureau’s starten bij een pakket van minimaal 500 euro per maand, als het niet al 1000 euro per maand is.

Zorg ervoor dat je zelf je online marketing ‘pakket’ kunt samenstellen. Het is jouw bedrijf. Jij weet wat je nodig hebt. Desondanks is het natuurlijk wel handig om te luisteren naar de experts. Als jij altijd op alle social media zichtbaar wil zijn en overal andere content wilt plaatsen. Dan kan dit er inefficient zijn als daar niet jouw doelgroep zit. Bespreek dit met het online marketing bureau en overleg waar jouw doelgroep zich voornamelijk bevindt en laat hen toe tot jouw statistieken dit nog even goed te analyseren. 

Online marketing uitbesteden

Wat levert online marketing uitbesteden je op?

  • Jouw brandname wordt vaker vertoond in social media.
  • Je zult vaker omhoog komen in de Google zoekresultaten van jouw doelgroep.
  • Je krijgt meer bezoekers op je website.
  • Je pagina’s zullen beter ingericht zijn voor conversie.
  • Je zult meer leads en conversies krijgen.
  • Je hebt meer omzet.

Verschil tussen online sales en online marketing

Online sales met bijvoorbeeld advertenties, zou je direct geld moeten opleveren. Het kan echter ook voorkomen dat mensen je naam minder gaan waarderen omdat het altijd in advertenties naar voren komt. Online marketing is meer organisch. Je zorgt ervoor dat mensen meer betrokken raken bij je brand. Dit kan doordat ze je gaan volgen via social media, zich op je nieuwsbrief abonneren of je steeds bovenaan in Google zien staan.

 

Resultaten meetbaar maken

Als je nu denkt, ja, ik wil onze online marketing uitbesteden, dan is het belangrijk dat je de resultaten goed kunt meten. Want je wilt wel weten of je traffic ook daadwerkelijk verbeterd, of je conversie hoger wordt en of hoger rankt in Google.

Vraag daarom altijd aan het bureau of ze de statistieken goed willen inrichten voor de start zoals Google Analytics en de Google Search Console. Voor Facebook is het handig om ook een Facebook pixel in je website te zetten om zo bijvoorbeeld op den duur ook te denken aan online sales. Je bouwt op deze manier al een database op van mensen die jouw website hebben bezocht via Facebook en die je dan weer gerichte advertenties kunt sturen.

Ander perspectief

Door het uitbesteden van de online marketing kijkt iemand anders vanuit een ander perspectief naar jouw online marketing. Zo krijg je waardevolle feedback over waar de verbeterpunten in zitten. Een frisse

Kostenefficiënt

Iemand in dienst nemen die full time voor jou gaat werken als online marketeer kan soms wel duur zijn. Zo kan je bij onze agency kiezen voor een strippenkaart met een bepaald aantal uren van advies en werk. Of je kan kiezen voor een abonnement waarbij er nog meer mogelijk is en je niet gebonden bent aan uren maar dat we meer werken met resultaat. Hierdoor bespaar je zeker geld en kan je de tijd zelf indelen.

Ben je nu geïnteresseerd om samen te werken en je online marketing uit te besteden met mij? Sluit je aan bij mijn female-agency. Lees hier verder voor meer informatie en hopelijk spreken we elkaar snel!