Online Marketing als je een midden of klein bedrijf bent werkt anders dan als je een groot bedrijf hebt. Je hoort het eigenlijk al aan de zinsbouw van bovenstaande zin. Je identificeert je als MKB-er veel meer met je bedrijf dan een groter bedrijf. Daarom is het ook belangrijk dat je je online marketing anders aanpakt. Het mag veel persoonlijker. Hoe doe je deze Online marketing MKB? Hoe krijg je deze persoonlijke benadering in je online marketing?

online marketing mkb horeca-rum-baba

Online marketing MKB met persoonlijke benadering

Het is helemaal niet moeilijk om een persoonlijke benadering in je online marketing te krijgen. Je moet alleen even weten welke manier het beste past bij jouw bedrijf. En bovendien welke manier het meest aansluit op je doelgroep. Op welke social media zitten ze, welke problemen kun je voor ze oplossen?

Tips social media voor MKB

Zorg dat je je team centraal stelt en ze zelfs voorstelt. Het is handig dat de mensen die in je bedrijf werken worden gezien. Zij zijn je bedrijf. Als je jezelf of je team verstopt in je online marketing dan werkt dit minder goed. Vooral in het Midden en Kleinbedrijf wil men graag de mens achter het merk zien. Met wie hebben we hier van doen? Hoe kun je dit doen via social media?

  1. Stel je medewerkers een voor een voor op posts in LinkedIn. Niet allemaal achter elkaar maar maar er bijvoorbeeld een 2 maandelijks iets van of maandelijks. Het hangt ervan af hoeveel medewerkers je hebt en hoevaak je iets post.
  2. Deel foto’s van events waar je naar toe gaat of waar je bent geweest met je team of jezelf op de foto.
  3. Maak leuke ‘lifestyle’ of ook ‘officestyle’ foto’s van jullie werkplek. Hoe zitten jullie er als team bij?
  4. Insta story take overs door medewerkers

Beantwoord de vragen van je doelgroep in blogs op een authentieke manier

Zijn er niet al genoeg blogs over mijn onderwerp online te vinden?
Dat is de vraag die ik vaak krijg.
Nee, jij legt het altijd weer anders uit en op jouw manier. Veel antwoorden op vragen die men in Google stelt worden toch niet helemaal naar wens beantwoordt. Jij kunt antwoorden op een manier die voor jou natuurlijk is. Bijvoorbeeld altijd met een grapje of met een super handig DIY stappenplan. Zo kun je een gat vullen in de markt en komen mensen graag terug op je blog. En zeker als je ook nog eens goed vindbaar bent in Google.

Want hoe weet je nou welke vragen mensen hebben? Dat kun je vinden door keyword onderzoek te doen. Hoe je dit doet leer je onder andere in mijn online SEO cursus.
Deze is tijdens de Corona tijd in prijs verlaagd, nu maar € 99,- i.p.v. € 425,-.