<

Help jouw event beter vindbaar te maken door middel van Insta. Instagram is een groeiend medium. Je kan behalve leuke foto’s posten deze social media ook gebruiken ter promotie van jouw event. Zo kan je met Instagram je volgers informeren over en betrekken bij het evenement. Dit heeft echter geen zin als je doelgroep zich niet op Instagram bevindt.

Promotie van je events via Instagram Stories

Maak gebruik van de story functie op Instagram. Deze laat 24 uur lang foto’s en video’s in je verhaal staan voordat deze verdwijnen. Ze komen niet op je feed te staan dus ze hoeven niet perfect aan te sluiten bij eerder geposte foto’s.

In de aanloop van het evenement kan je tips geven die de doelgroep van het event interesseren. Zo trek je de interesse van de volgers. Je geeft natuurlijk nog niet alle informatie weg, alleen wat tips. Zorg ervoor dat ze meer willen.

Neem je volgers mee naar het evenement. Laat in de Instagram stories sfeerimpressies zien van de afgelopen events. Geef elke story een soortgelijke opmaak. Dan sluiten deze mooi op elkaar als je de stories opslaat in een highlight. Door middel van een highlight verdwijnt de content niet van je Instagram maar zijn ze terug te vinden op je profiel.

Instagram-events

  1. Hashtags gebruiken op Insta voor je event

    Gebruik hashtags om je event te promoten. Deze kunnen niet alleen gebruikt worden door jou maar ook door de bezoekers. Door middel van hashtags zijn jij en jouw evenement beter vindbaar. Zorg dat de hashtags relevant zijn voor de content die je plaatst.

  2. Aftellen zorgt voor schaarste

    Hou je volgers op de hoogte van het aantal beschikbare plaatsen. Als ze willen deelnemen aan het evenement en ze zien dat er nog maar een aantal beschikbare plaatsten zijn, zullen ze sneller geneigd zijn om een kaartje aan te schaffen in de angst dat deze kans hun voorbijgaat.

  3. Instagram waardige Locatie 

    Het helpt het als je locatie ‘Instagram friendly’ is. Zorg voor een leuke locatie voor je instagram foto’s. Hierdoor kan je makkelijk foto’s maken die er geweldig uitzien. Mocht dit niet zo zijn kan een beetje event styling ook geen kwaad. Een plantje doet het altijd goed.

Werk samen met de locatie van jouw event, vraag of de locatie jouw posts repost of er een story van maakt. Zo help je elkaar om bekender te worden. Vergeet niet de locatie toe te voegen aan elke post die je doet. Dit helpt met de vindbaarheid. Door een locatie toe te voegen aan en je stories en je posts kunnen deze beter gevonden worden online.

Dit zijn een aantal tips hoe je de (online) marketing voor jouw event via Instagram kan verbeteren. Als je nog meer tips wilt, blijf ons volgen via Instagram @marjetwullink